Weekend at Galapagos - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van River Kim - WaarBenJij.nu Weekend at Galapagos - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van River Kim - WaarBenJij.nu

Weekend at Galapagos

Blijf op de hoogte en volg River

21 Februari 2017 | Ecuador, Galapagos Islands

Donderdagmiddag 16 februari direct uit het werk; lijndienstboot om 14.00uur naar Santa Cruz. Volgens insiders 'de grote stad van de Galapagos'. Met 12000 inwoners, bijna het dubbele van San Cristobal, een hele andere wereld inderdaad. Op het laatste moment gaat ook Brianna, onze Canadese collega-vrijwilliger mee. Direct na aankomst, twee uur later, installeren we ons in hostel Carliza. Backpackersstyle!
Niet heel schoon, eigenlijk gewoon 2 bedden met daarop een laken, 2 handdoeken en een wc-rol. Geen schilderijtje aan de muur, geen guestsupplies, geen bedlampje. Zo reisde ik 20jaar geleden ook, nu mag het opnieuw met m'n dochter. We gaan 'de stad' in. We eten op straat, midden tussen de Galapagossies. Ecuadoraanse keuken; we eten kip met rijst. Maar deze keer mag River er een cola bij drinken!

We vertrekken al vroeg de volgende ochtend: Charles Darwin Research center is ongeveer 30 minuten lopen. We ontbijten onderweg: wij een broodje en koffie, de Ecuadorianen soep met rijst.
In het 'centrum' wordt ons duidelijk hoeveel verschillende soorten schildpadden er zijn en hoe er onderzoek naar wordt gedaan. Lonely George, de beroemdste schildpad, de laatste uit zijn soort zal hier binnenkort opgezet worden. Uiteindelijk komen we bij de reuzeschildpadden >100 jaar. Wat zijn die groot! En traag!

De reis zetten we voort naar Isabela, het grootste eiland met 4700 km2 , waarvan slechts 1% bewoond is door ongeveer 2000 mensen!
Een nieuw eiland, een nieuw Hostel. Posada del Caminante. We hebben er een fijne, eenvoudige kamer op de begane grond met uitzicht op de lavablokken waaruit dit eiland bestaat. Dat betekent zo ongeveer dat we uitkijken in een zwart gat.
We verwennen ons zelf vanavond; voor mij garnalen in kokossaus met ... jazeker rijst. En River bestelt een chocoladepizza!

We beginnen de zaterdag op expeditie( 8km) we gaan er met z’n tweeën op uit om in de nabijgelegen lagoon Flamenco's te spotten.Klik✔️
Daarna de geboekte tour; isla la Tortoise; we snorkelen 1 uur, River 1,5. Aldaar de Galapagos Pinguin Klik✔️ Blauwvoetgent Klik ✔️ Witpuntrifhaai Klik✔️ Mantaroggen Klik ✔️ Adelaarsrog Klik ✔️ Zeeschildpadden Klik ✔️ Zeeleguanen Klik✔️
In de middag wil River nog graag surfen. Nou prima hoor, maar ik lig met een boekie op het strand.

Om maandag op tijd weer terug te zijn, nemen we de ochtendboot(5.00uur). In Santa Cruz lopen we 4 km naar het mooiste strandje dat ik ooit heb gezien: Tortuga Bay. Wit zand, net als in de folders.

Just another weekend…

• 21 Februari 2017 - 21:04

Esther Berns:

Jeetje meiden, jullie zien wel bleekjes zeg

• 22 Februari 2017 - 15:41

Jen:

Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers.

Hartstikke leuke trip en wat zien jullie er ontzettend goed uit!
    kus en liefs Jen

• 23 Februari 2017 - 09:54

Lien:

Wanneer je dit in Nederland leest is het niet voor te stellen hoe het daar is.
    Prachtig zeg, hier komt vanmiddag een zuidwesterstorm en jullie hopen op een verkoelingsbries

• 23 Februari 2017 - 20:58

Josje:

Hi ladies,
    Wat een verhalen! Wij zijn net terug uit Jakarta, ook weer een hele speciale belevenis. Maar wat jullie meemaken is echt te gek. Geniet er maar lekker van, want je komt waarschijnlijk niet snel terug daar.
    River ontdekt ook dat we het hier wel heel goed hebben, lijkt me.
    En Kim, jij kunt iets dergelijks toch ook wel in Spanje realiseren? Ietsje beter bereikbaar en wie weet, gaan we er ook wel wonen. Lijkt me een gezellig plan.
    Geniet nog lekker een paar weekjes en kom gezond weer terug.
    Groetjes, ook van Ed, Josje

• 27 Februari 2017 - 12:49

Chantal:

Jeetje wat een gave ervaring zeg en super leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Met veel plezier lezen we de verslagen. Liefs van hier XX

• 28 Februari 2017 - 18:39

Hilda Hoff-Abad Olivera:

Hola Kim y River,
    Están muy lindas. Un lugar bello! estoy leyendo ahora porque estuve de vacaciones.me pregunto si la pizza de chocolate estuvo buena.¿qué tal tu Español River?