San Cristobal - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van River Kim - WaarBenJij.nu San Cristobal - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van River Kim - WaarBenJij.nu

San Cristobal

Blijf op de hoogte en volg River

07 Februari 2017 | Ecuador, Galápagos

Hoi allemaal..

Gisteren geland op San Cristobal we werden ontvangen door iemand van project abroad. Daarna gingen we met de taxi naar het gastgezin.. We werden heel erg gastvrij ontvangen, onze kamer mochten we zien: we hebben het erg goed getroffen twee lekker liggende bedden een douche met lauw warm water en een wc . Daarna gingen we met Trudie wat eten. Rara wat hebben we gegeten ? Inderdaad rijst met kip . Het was erg lekkerToen hebben we de backpacks uitgepakt en werden weer om 3 uur verwacht voor een introductie. We stonden om drie uur klaar maar er was nog geen kip te bekennen. We liepen even naar het strand (100 meter van ons huis) en daar zagen we op de boulevard de zeeleeuwen al liggen. Ze zijn echt dichtbij en niet bang voor ons. Ik kon heel dichtbij zie foto. Ook zagen we hele grote leguanen. Om half vier kwam Gabriella ons weer ophalen en kregen we een rondleiding door Puerto Baquerizo Moreno. Om vijf uur kregen we de introductie van project abroad; het duurde maar en het duurde en op een gegeven moment dacht ik echt zo van volgens mij heeft die man het helemaal niet door... In totaal hebben we er anderhalf uur gezeten met nog twee Franse meisjes .Tot slot nog een korte uitleg over het project Care . Toen dat ook afgerond was konden we eindelijk terug naar ons huis lekker eten we aten weer kip met rijst . Toen gingen we slapen zodat we fit waren voor morgen de grote dag wat zullen we meemaken? Hoe zullen de kinderen reageren? De volgende morgen we werden lekker rustig wakker gingen douchen en werden weer aan tafel verwacht om 6;45 lekker eten met Ivan. Hij had voor ons een lekker eitje gebakken met toast. Vervolgens werden we opgehaald door romy[ ook iemand die werkt bij project abroad] en liepen we naar de school het was ongeveer een kwartiertje lopen we kwamen aan op de school en ik [river] mocht mee ik werd naar mijn klas gebracht waar ik zou mogen helpen. Ik kwam binnen bij ongeveer 4/5 jarige en ze stormde op me af en knuffelde me het was zo bijzonder. Mama werd ook naar haar klas gebracht zij had 3 jarige .Mama vertelde me achteraf dat ze een kindje had ontmoet dan bentiel heette en mama dacht ventiel ik moest zo hard lachen toen ik dat hoorde. In ieder geval :ik kwam binnen in de klas er werden allemaal opdrachten en werkjes die de kinderen gemaakt hadden uitgedeeld en de kinderen deden dat in hun map. Vervolgens kregen de kinderen een papier met daarop een zwarte lege vlag die moesten de kinderen in kleuren zoals de vlag van Ecuador . Ten slotte hadden we pauze alle kinderen vlogen de klas uit en speelde ongeveer 25 min. daarna gingen we weer naar binnen we hadden daarna een soort schrijfblad .En we gingen weer 25 minuten naar buiten, daarna hadden ze vrije tijd en werden ze opgehaald door hun ouders. Ik ging naar mama toe en we liepen terug naar huis en gingen weer eten we aten rijst met tonijn salade en aardappelen het was weer smullen! Vervolgens zijn we 2uurtjes naar het strand geweest lekker rustig totdat een hele klas aan kwam we dachten nog een frisse duik en lekker naar huis. En nu ben ik dit aan het schrijven.
Groetjes kim en river

  • 07 Februari 2017 - 07:51

    Ella:

    Leuk te lezen.zet m op

  • 07 Februari 2017 - 08:04

    Jen :

    Wat leuk het echte werk is nu begonnen!! Je hebt het schrijverstalent van je moeder River, want ik "hoor" je hier denken van "pff blijft die man kakelen"??? :-)
    Naast werk, het genieten van de 4 en 5 jarigen, je moeder die namen verkeerd verstaat, zeeleeuwen en strand, wat zullen het 4 heerlijke weken worden!
    Geniet en kijk al weer uit naar je volgende blog! Dan wel met foto?? liefs Jen

  • 07 Februari 2017 - 12:38

    Karst:

    Wat een prachtig verslag. Jouw moeder kan trots op je zijn River. Maar het is natuurlijk geen wonder dat er geen kip meer te bekennen is. Die zitten allemaal bij de rijst. Geniet van het werken op school en de omgeving en doe je moeder de groeten. Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Karst

  • 07 Februari 2017 - 12:55

    Hilda Hoff-Abad Olivera:

    Hola River,
    Me encanta leer sobre tu viaje. Mucha suerte.Saludos
    Hilda

  • 07 Februari 2017 - 14:20

    Liam:

    Hey river!!!,

    Wat een leuk verslag we hebben hem ook al op school gelezen iedereen was onder de indruk

  • 07 Februari 2017 - 16:33

    Egon En An:

    Hallo Kim en River.Weer een leuk verslag van jullie werkvakantie.River hoe gaat het met je spaans.Kun jij de kinderen goed verstaan.Wat en heerlijke maaltijden krijgen jullie.Hoe zijn de weersomstandigheden in dat mooie land?Het is zeker plezierig om met de vreemde kinderen te werken.Geniet maar verder en vele groetjes van ons.

  • 07 Februari 2017 - 18:17

    Nicole:

    Hola Kim en River, voelen jullie je al Floortje Dessing? Jullie zitten misschien niet aan het einde van de wereld maar wel een heel eind die kant op. Wat een gave reisverslagen, ik zie het helemaal voor me!
    River, aan het eind van de maand denk je waarschijnlijk ook in het Spaans. En alle dieren zo dicht bij, ik ben benieuwd wat er nog meer op jullie pad komt. Kijk uit naar het volgende verslag! Liefs Nicole en dikke kus van oma Helly.

  • 07 Februari 2017 - 18:47

    Carien:

    Wauw WAUW wauw
    Wat leuk om te lezen zeg, mooi geschreven River!!!
    Weet dat jullie helden zijn. Veel mensen kunnen een voorbeeld aan jullie ondernemen nemen
    Geniet geniet, en haal eruit wat jullie voor ogen hebben

    Pas op elkaar!!!
    ps enne heerlijk man die kip en rijst!!!

    lieve groeten uit een Koud Dokkum
    Carien

  • 08 Februari 2017 - 17:11

    Suus:

    Hey river (en kim) leuk om jullie avonduren op deze manier lezen

  • 08 Februari 2017 - 19:12

    Lien:

    Hoi River, wat goed geschreven van je! Leuk dat je dan echt het gevoel hebt dat je deze kinderen kunt helpen en ze zijn zeker ook heel enthousiast? De cadeautjes vonden ze zeker ook leuk. Deze kinderen zijn echt blij met niks en ze maken ook vaak hun eigen speelgoed . Geweldig wat jullie daar allemaal zien en doen.
    Heel veel plezier en groetjes van Lien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galápagos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

Laatste week

02 Maart 2017

Carnaval!

01 Maart 2017

Wist u dat..?

27 Februari 2017

Examenweek

21 Februari 2017

Weekend at Galapagos
River

Actief sinds 08 Jan. 2017
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 7761

Voorgaande reizen:

08 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: