feestweek...... - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van River Kim - WaarBenJij.nu feestweek...... - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van River Kim - WaarBenJij.nu

feestweek......

Blijf op de hoogte en volg River

12 Februari 2017 | Ecuador, Galápagos

Feestweek……
Zo daar is het vierde blog alweer en we zitten helaas ook al op ¼ van de reis. De eerste week hebben we goed doorstaan. We hebben onze klas leren kennen met onze juffen en plannen gemaakt om naar een ander eiland te gaan. Project Abroad regelt ook salsalessen, daar zijn we ook geweest. Wij dachten: ‘oh leuk’, gingen daar heen en er was een professionele salsa danser. Verder was het een hele leuke avond .

We hebben ook genoten van de bijzondere dieren die zich hier bevinden . Onder andere zeeleeuwen ze zeggen: ‘ a joh ze doen helemaal niks’, alleen soms hebben je toch het idee dat ze je willen killen.

In ieder geval deze week dat we hier zijn is het blijkbaar feestweek omdat op 12 februari 1832 dan de Galapagos eilanden officieel bij Ecuador horen. Elke avond is het tot zeker middennacht feest met erg veel muziek ! Vrijdag werd ons gevraagd of we wouden helpen bij een soort marathon[eigenlijk maar4 km maar maakt niet uit] die gehouden werd in verband met de feestweek. Ze zeiden dat de leraren van school gingen rennen en wij dachten echt: zo van ‘ja echt vet grappig hoor maar onze juffen gaan echt niet lopen’ maar ze zeiden: ‘ja ja echt hoor’ . Wij kwamen dus vrijdag aan en er waren allemaal kinderen en bijna geen juffen dus wij zeiden . ‘huh’, waarom zijn er zo veel kinderen hier en toen zeiden ze nou die gaan rennen [ zo’n idee hadden we al ] In ieder geval we werden in een taxi die ons dan naar onze post zouden brengen waar we zouden helpen. Er stonden 2 jongens en 1 meisje uit een grote fles water het in een plastic zakje te doen [waarschijnlijk omdat plastic bekers te duur zijn] wel slim! Ze zeiden ons gedag en verder niks wat we moesten doen of zo we gingen maar even zitten en op een gegeven moment kwamen er rennende kinderen voorbij en gaven een soort stok door aan de volgende groep. Net zoals een estafette. De kinderen die net aan kwamen waren gewoon een beetje moe maar er stonden dus een paar ouders echt vet overdreven te doen van: ‘oh schat gaat het gaat het!’ wij dachten echt zo van: ‘CHILL! ‘ we hebben lekker zitten kijken. Verder zijn we die avond met Brianna [ook een vrijwilliger die sinds dinsdag ook bij ons gastgezin slaapt: komt uit Canada] naar het parkje geweest en daar was toen een verkiezing voor het mooiste meisje van San Cristobal. Het duurde erg lang dus we zijn maar naar huis gegaan . Lekker geslapen

En toen werden we vanochtend weer wakker en gingen lekker ontbijten daarna hebben we een paar potjes regenwormen gedaan daar mee houden we een competitie. Het staat nu:kim 8 en river 15 en toen nog even op internet gekeken ons plan is namelijk om volgend weekend naar Isabella Island te gaan en daarvoor gingen we ff voor een hotel en een tour op internet kijken. Daarna hebben we nog ff een boodschapje gedaan en was het al weer tijd om te gaan middageten we aten rijst met …. Nee helaas… jullie dachten natuurlijk kip maar dat was het deze keer niet het was inktvis en een andere vis ofzo het was erg lekker. Ik vond alleen de inkt vis niet zo lekker daarna zijn we met de middelste zoon van het gastgezin: Hans naar Tongo Reef geweest. Wij gingen lekker zwemmen en hij lekker surfen we zijn op een gegeven moment even 2 meter op geschoven want die zeeleeuwen kwamen toch wel erg dichtbij. En de land en zeeleguanen en de krabben. Toen was Hans klaar en liepen we terug er zaten erg veel gaten in het strand dus wij vroegen aan Hans: ‘hoe kan dat hij zei: daar leggen leguanen hun eieren in . Vervolgens zat er een zeeleeuw midden op het pad. Wij waren een beetje bang dus deden een stap achter uit maar Hans sloeg met een leeg waterflesje op zijn surfbord en het beest ging langzaam we en we konden gelukkig weer doorlopen !
Dit was het 4de blog tot snel…….
Foto’s van ons Tongo Reef uitstapje.

• 12 Februari 2017 - 01:03

Frans:

Hoi River en Kim,

Wat weer een leuk verslag om te lezen. Zo krijg ik een heel levensechte indruk van wat jullie zo dagelijks allemaal meemaken. Ik kan me voor stellen dat de tijd vliegt en eigenlijk veel te snel gaat.
    Ik zie al weer uit naar jullie volgende verslag.
    Heb het fijn hè!

Groeten,
    Frans W.

• 12 Februari 2017 - 08:26

Hilde:

Prrrrt prrrrt

Hey river en kim...
    Hilde hier!! Heerlijke verhalen dames en zo krijg je echt een perfect beeld van jullie avontuur!! Ik heb veel lol om jullie schrijfwijze dus kan niet wachten tot het volgende
    Verhaal komt. 1/4 zit er op ladies...geniet van wat er nog komen gaat.
    Liefs Hilde

Prrrrt prrrrrrrt

• 12 Februari 2017 - 10:17

Jen:

Een kwart zit er al weer op!? Wat gaat dat snel he, maar nog 3 kwart te gaan dus dat klinkt veel leuker :-)

Weer een heerlijk verslag om te lezen River! Doe je goed! Maar dat je je weg laat kijken door een paar zeeleeuwen, krabben en leguanen valt me een beetje van je tegen hihihihihi
    Hoe apart zeeleeuwen en leguanen als buren op het strand, die kom je hier alleen achter glas in een dierentuin tegen.
    Leuke mooie foto's van jullie tripje naar het strand en een echte actie foto van je!

Ben benieuwd of trip naar Isabella Island gaat lukken!

Regenwormen niet te goed in worden want wil straks wel van je kunnen winnen :-)

Op naar het volgende verhaal.
    liefs Jen

• 12 Februari 2017 - 11:07

Esther Berns:

Hey Kim & River,

Superleuk om jullie belevenissen te volgen!!!
    En wat een supercoole foto van River in haar gave outfit!!!
    Veel plezier ladies!

• 12 Februari 2017 - 12:24

Aaltsje:

Geweldig , dromen moet je waar maken ,ik geniet al van jullie belevenissen en foto's van uit mijn luie stoel .
    Nog heel veel plezier samen.

• 12 Februari 2017 - 17:04

Egon En An:

12 februari 2017 door Egon en An
    Het was weer een reuze leuk verslag we genieten er van.
    Wat gaat het snel oke wij zeggen ook nog drie kwart.
    Het zijn prachtige foto's vooral die van River op het strand
    Hebben jullie genoten van je eerste vrije weekend.
    Heel veel plezier en liefs Egon en An

• 12 Februari 2017 - 17:44

Lien:

Hallo Kim en River,
    Dacht eerst dat t rotsen waren maar die zeeleeuwen zijn echt mega zeg!
    River!! Niet steeds die roze outfit aandoen hoor, jeetje wat ben je bruin.
    Voldoende 'werk' daar he?

• 12 Februari 2017 - 17:47

Lien:

Was nog niet klaar!!
    Lekker verder genieten!!
    Gr Lien

• 12 Februari 2017 - 17:51

Karst:

Weer een leuk verslag van een wereld die wij hier niet kennen. Ik ben in de Koepelbos tenminste nog nooit een stel zeeleeuwen en krabben tegen gekomen. Maar wel een prachtige belevenis waar we op veilige afstand ook van genieten.

Karst

• 12 Februari 2017 - 19:30

Jellie:

Hoi Kim en River,

Wat weer een leuk verslag van jullie avontuur.
    Heerlijk zo aan het strand en wat zijn de zeeleeuwen dichtbij zeg.
    En wat zijn ze met veel.
    Ik zie al weeer uit naar jullie volgend verslag.
    Gr jellie

• 14 Februari 2017 - 07:51

Randi:

Beetje late reactie...ik kreeg jullie verslag maar niet geopend.
    Wat is het leuk om jullie zo te volgen, alsof ik er een beetje bij ben!
    Wat een mooie foto's en wat een leuk verslag River!! Dat doe je goed.
    Geniet ze daar. jullie hebben nog meer dan de helft te gaan!
    Veel liefs,
    Randi (en Edwin)

• 16 Februari 2017 - 13:33

Jan:

Hoi River,

wat een geweldige ervaringen allemaal tot nu toe, goed om te horen dat jullie het erg naar je zin hebben, super. leuke blog river en erg leuk om te lezen. Kijk alweer uit naar je volgende blog. Groeten aan kim en tot je volgende verslag

• 16 Februari 2017 - 19:34

Nicole:

Tjonge jonge ... die foto's kunnen zo in een reisgids. Een mens zou er jaloers op worden. Weten jullie wel dat we hier afgelopen weekend in de sneeuw zaten! Nee hoor .. geniet maar volop, de tijd gaat al zo snel. Jullie reisverslagen werken wel verslavend heb ik geconstateerd. Wat zullen jullie straks die zeeleeuwen gaan missen in Friesland. Hoe gaat je Spaans River? Lieve groeten, ook van oma Helly.