Examenweek - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van River Kim - WaarBenJij.nu Examenweek - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van River Kim - WaarBenJij.nu

Examenweek

Blijf op de hoogte en volg River

27 Februari 2017 | Ecuador, Galapagos Islands

Hallo allemaal
Deze week hebben we weer veel meegemaakt .Want het was examenweek op school oftewel in Nederland toets week.
In mijn klas begonnen we de dag met drie blaadjes [de examens ] die de kinderen moesten maken. Als de kinderen klaar waren gingen ze eten en buiten spelen. Hoe later het werd hoe meer kinderen er buiten waren .Ik denk ongeveer om 09:30 was iedereen buiten. En toen moesten Emilia en ik overzicht houden. [Zodat de juf lekker binnen op der facebook,instagram,whatsapp kon zitten].Toen het ongeveer 11:00 was werden de eerste kinderen opgehaald. Toen er een paar kinderen werden op gehaald, mochten de kinderen binnen spelen . De school was deze dag tot 12:00uur

Vrijdag was de leukste dag: CARNAVAL
Mensen gaan hier niet verkleed maar verven hun lichaam en spuiten elkaar onder met schuim.
Toen ik vrijdag op school kwam had serieus iedereen een spuitbus met schuim en iedereen moest natuurlijk weer op mij afgaan. Ik rende snel naar kim en zei: ’mag ik ook een spuitbus snel halen’
ze zei:’ja hoor maar je moet wel snel zijn.’ Dus ik ging snel rennen en ben totaal 4 supermarktjes in gelopen en pas bij de 4de hadden ze er een . ik heel snel gekocht en terug gerend naar school.
En toen begon pas het gevecht echt . De hele ochtend ging zo verder en op het laatst kwam er een hele grote taart aan en daar stond op fijne vakantie. En toen gingen we met alle kinderen taart eten en naar huis.
Ik ga mijn ‘grote’ vriend Leonel heel erg missen. Zie foto.

Kleuterexamen; iedere leerling een uurtje, één op één deze week. Profesora Erika doet de eerste 45 minuten, ik de laatste 15. De ouders moeten er bij blijven zodat ook zij zien wat de kinderen leren op school, wat hun kinderen wel/niet beheersen. Als Erika met ze werkt vul ik een soort Project-observatielijsten in per kind, en als ik met de leerling werk informeert Erika naar de situatie thuis. Heeft de ouder vragen? Erika vult aan: misschien kunnen ze ’s avonds eens voorlezen, een educatief programma op tv aanzetten, of gewoon eens samen zingen of kleuren. Van oudsher zijn de ouders hier niet mee bezig; leren doe je op school, thuis zijn de ouders vooral bezig met hun eigen winkel of vishandeltje. De kinderen vermaken zichzelf: ze kijken veel tv of spelen op het strand. Omdat er op het eiland geen criminaliteit heerst, bijna geen verkeer is en de sociale controle heel hoog is; zijn de kinderen ook vaak zonder oppas (4-5jaar)gewoon in het dorp aan het spelen. De school probeert ook de ouders te motiveren om de kinderen thuis te stimuleren. Daarnaast wordt ook de persoonlijke hygiëne, zoals tandenpoetsen en handenwassen besproken en de overtollige suikerinname van de bevolking.
Vrijdag zijn de examens klaar en hebben de kinderen voor twee maanden (zomer) vakantie. We beginnen met het inpakken van de knutselspullen, puzzels, boekjes etcetera. Bah, wat is het allemaal stoffig en vies. Volgende week gaan we verder met schoonmaken en het verven van de klaslokalen. Weer een andere uitdaging!

Liefs vanaf de Galapagos!
Kim en River

  • 27 Februari 2017 - 19:41

    Nicole:

    Hi beach babes! Het is hier nu ook carnaval, maar onder iets andere weersomstandigheden, want iedereen wordt bijna uit zijn verkleedpak geblazen. Misschien is verf dan toch beter. River, je staat er gekleurd op samen met je grote vriend. Is er nog wel verf over voor het klussen? Geniet van jullie laatste weekje daar! Hele dikke kus van Nicole en oma Helly.

  • 27 Februari 2017 - 20:10

    Jen:

    Jammer he River dat het nu vakantie is, dus de kinderen moet gaan missen en helemaal je grote vriend. Kan me wel voorstellen hoor dat je dat leuke ventje gaat missen.

    Maar deze week nog ff genieten van de andere klussen en lokaal verven en mooi achterlaten is ook leuk!

    Geniet van jullie laatste week!
    liefs en kus van ons

  • 27 Februari 2017 - 21:59

    Lien:

    Nou, dat is toch wel wat zeg! Peuters die examen moeten doen , klinkt nogal heftig. Ze zullen jullie gaan missen. Wat gaat dat snel he? Hier is de herfst weer begonnencode geel vanavond. Dat kunnen jullie vast niet bevatten daar in die heerlijke warmte. Geniet nog van de laatste week.
    Veel liefs Lien

  • 28 Februari 2017 - 11:25

    Egon En An:

    Je staat er leuk op hoor met je grote vriend, je zal die kinderen nog wel gaan missen nu nog even hard werken dat alles weer mooi is voor de volgende periode.
    Het zal wel weer even wennen zijn met het koude weer hier.
    Veel liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galapagos Islands

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

Laatste week

02 Maart 2017

Carnaval!

01 Maart 2017

Wist u dat..?

27 Februari 2017

Examenweek

21 Februari 2017

Weekend at Galapagos
River

Actief sinds 08 Jan. 2017
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 7737

Voorgaande reizen:

08 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: